Då backen har fastnat i ordentligt

Canon eos 50D, Canon EF-S 70-300mm 1:4 III USM
 
Usch vilket jobbigt veckoslut vi har haft! Så glad att det är över!
Efter dressyrtävlingen har dressyren fått stå lite mer, några pass här och där men har mest siktat in på lite hopp och mer intervallträning i skog och mark för att få upp konditionen. Det har Leunora tyckt att varit jättekul! Så kul att "hej, nu orkar jag inte lyssna på dig mer! Jag kör mitt eget race!". Körde ett dressyrpass på plan i fredags för att känna på henne inför helgen då vi skulle ha hoppträning. Passet slutade med många sura miner och genomsvettig häst. Hela helgen har fröken sysslat med att ta bettet, upp med huvudet och totalt ignorera mina signaler, vad hände där? Hon har varit så himla duktig!
 
Hon har varit så himla fin innan! Bar upp sig själv och lyssnade på minsta vink. Nu tynger hon ner hela sin huvudvikt på mina armar så det känns som om de skulle  brista närsom. På hoppträningen var hon lagom nöjd, bara fart och ingen broms, ta bettet, upp med huvudet, styra går det men varken smidigt eller bromsa med bett eller sits. Suck.
Idag är det vila då jag har 9h jobb idag med träningsvärk, tror damen också har lite, muahaha!
Imorrn och övermorgon hårdträning dressyr. Måste få ordning på mitt yrväder igen!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

teskedspixlar.blogg.se

Janina heter jag och i min värld existerar både Rödluvan och Askungen. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och skor. Så ni kan ju gissa själva vad bloggen kommer handla om.

RSS 2.0