Ett försök att peppa sig själv!

I lördags var jag på föreläsning "Ryttarinspiration". Jag trodde först jag inte fick många tankeställare efter det men oj så fel jag hade, tankarna har sprudlat efter de två timmarna!
 
Vi alla har vågor, mer eller mindre motivation att göra något. Ena dagen "nu jävlar" andra dagen meh... " *hittar på 100 ursäkter*.
 
Det är som Johanna på Ryttarinspirationen säger, inte blir man bättre för att man rider utan stigbyglar 50minuter första dagen- för att sedan trappa ner eftersom kroppen är slutkörd från dag ett. 10-15minuter per dag däremot- där är skillnaden!
 
Vi funderade på våra mål för 2015 och speciellt inför 2016, var vill jag vara om ett år, dvs februari 2017?
 
Målet för 2015 var att jag ville klara av att hoppa bana på 90cm. Det klarade jag, jag och Leunora startade 90cm två gånger, visserligen rev vi en bom/bana men vi kom runt utan större problem, success!
 
 
För ett år sedan. Januari/Februari 2015 skulle jag och Leunora på vår första hoppträning. En övning var att komma in i trav, hoppa litet kryss, språng, hoppa oxer på 70-80cm. Som jag skrev tidigare var jag bombsäker på att jag skulle dö, bryta nånting. Usch så hemskt det var!
Jag överlevde och vet ni vad jag gjorde för ett par veckor sedan?
Jag kom in på 110 oxer, språng, hoppa 130 enkel hinder. Jag är så fruktansvärt stolt över mig själv så jag spricker! Dock skulle jag aldrig kommit in i den kombinationen om jag hade vetat vad höjderna låg på. Min kompis vet mer om mina gränser än vad jag vet om dem så hon får all creds för det!
 
Det är inget jag hoppar i banor/ fler gånger om. Men jag har provat hur det känns att verkligen flyyyga! Snyggt var det inte och ramla av var inte heller långt ifrån.
 
Mina mål för 2016 ska jag rida i riktiga ÅM (ifjol startade jag bara 80 på tid och 90 clear round), dvs är runt 100cm målet. Jag vill kunna hoppa banor på 90-100 innan året är slut. Vi ska ha plockat hem rosetter och innan vi kan göra detta så måste jag ta "gröna kortet" för att få starta högre klasser.
 
Jag är skitsugen på tävlingssäsongen 2016 med min nya stjärna, jag vill hedra Leunora varje runda vi gör, jag vill uppnå det jag alltid velat!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

teskedspixlar.blogg.se

Janina heter jag och i min värld existerar både Rödluvan och Askungen. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och skor. Så ni kan ju gissa själva vad bloggen kommer handla om.

RSS 2.0