Så stolt så jag spricker!

Översta bilden är träning 3 dagar innan tävlingen.
 
 
Och så var ÅM veckoslutet över. Lördagen startade jag och L 80cm och 90cm. Clear round i 80cm, dessvärre föll en bom på näst sista hindret i 90cm. Det var ju lite onödigt men L gjorde SÅ fina rundor igår! Supernöjd! "Lite" åt det piggare hållet, svårt att hitta bromsen hade hon.
 
Idag var det 80cm tidshoppning som gällde, inte lika fin runda som igår men igenom kom vi och första plats fick vi, vi fick springa vårt första ärevarv, så himla roligt! Det var en trött häst som sprang sitt varv, glad var hon att komma hem. Väl droppat av hästarna hemma så åkte jag tillbaka för att köpa ett par välbehövda boots, svettäcke efter många om och men och ett schabrak- hästen ska ju få en ordentlig belöning ;)
 
Silverstallet fick 4 av 7 möjliga rosetter med sig hem, är väldigt stolt över mitt gäng! :)
 
Det är blandade känslor då sommaren lider mot sitt slut, några få tävlingar kvar men vi har så mycket vi vill uppnå- trots att vi redan nått våra mål och lite till för denna säsong. Jag känner att vi har kommit så himla långt, under en ruskigt kort tid. Leunora är verkligen hästen jag saknade i mitt liv, hästen som tog mig tillbaka och en guldklimp att lita på till 110%.
 
Nästa åt siktar vi på riktiga Åländska mästerskapen och inte sitta kvar i clear rounderna!
2016 kommer vi sikta på 100-110cm banor, ribban är hög och det är så vi vill ha det, vintern kommer bjuda på massor av träning!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

teskedspixlar.blogg.se

Janina heter jag och i min värld existerar både Rödluvan och Askungen. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och skor. Så ni kan ju gissa själva vad bloggen kommer handla om.

RSS 2.0