En ny person

Jag har funderat länge på om jag ska börja blogga igen. Ska jag göra det för mig själv, någon annan? Jag kommer fortsätta i den här bloggen, vem orkar ha enmassa halv"färdiga" bloggar liksom?
 
Jag har inte haft någon inspiration att skriva. Vad ska jag skriva om? 

Well, här efter kommer jag skriva om hur ett liv, mitt liv har vänts upp och ner. För varje år som går väntar jag på att få en försändring. Jag väntar på att orka förändra mig själv. Det är ingen kort enkelt grej.

2017 vändes hela mitt liv upp och ner. Jag hade allting så himla perfekt. Mitt liv var perfekt. Jag hade ett eget stall med världens bästa inackorderingar, alltså stallsgäng med med den bästa familjeandan man kunde ha. Jag bodde på gården i min lilla lägenhet. Egen bil, eget hästsjälv, egna hästar, hundar... Mina fina katter och så ska vi inte heller glömma att jag bodde 100m från en strand- vad det ens så långt ifrån?

På vården 2017 föll allting i kras. Jag orkade inte mer. Grannarna var verkligen superelaka och drev oss från stallet. Jag valde att ge upp mitt fina stallsgäng och min gård. Vi flyttade.

Enda sedan den dagen har en del av mig fattats. Jag tappade bort mig själv 1.6.2017. Mitt liv hade rasat och det var början på en ny resa som skulle ta hela mitt psyke till en annan värld. En värld där ingen känner mig längre, intens jag själv.


 
Jag kommer vilja skriva om allting som rör sig i mitt huvud, vilket är väldigt mycket. Och en dag kunna läsa tillbaka och tänka "... Jag tog mig faktiskt upp därifrån" och nästan skratta lite åt saken.

Den dagen är inte imorgon och den är definitivt inte nästa vecka. Men den kommer.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

teskedspixlar.blogg.se

Janina heter jag och i min värld existerar både Rödluvan och Askungen. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och skor. Så ni kan ju gissa själva vad bloggen kommer handla om.

RSS 2.0