Vi är påväg!

 
Har ni någonsin insett hur liten jag är på Leunora? Har ni kollat skänkeln liksom, haha! Den här bilden är inte så hämsk, det finns värre, som jag verkligen ser ut som en myra!
Jag har alltså ridit ett ordentligt dressyrpass idag. Andra dagen i rad ordentlig dressyr med pelham. Har inte blivit långa pass (ca 20-30min) då hästen tycker det varit väldigt jobbigt att behöva jobba lite extra, utan att krångla med huvudet och dra åt sig tygeln. Nu trivs jag riktigt bra med att rida henne, okej, det har jag alltid gjort men nu känns det inte som en kamp! Inga onda axlar!
 
Tycker vi gått framåt en hel del den senaste månaden, riktigt nöjd! Så småningom börjar hon bära lite bättre, just här på bilden är ju benen rätt slöa men ryggen ser bra ut och rumpan. Tycker jag, rätta mig om jag har fel. Hittills har vi ridit mest intervall för att bygga muskler, det ser verkligen ut som att det händer något i hennes kropp, balansen är helt annorlunda än för 1 månad sen! Inget händer under en natt eller en vecka men hittills är jag riktigt nöjd! Nu fortsätter vi med växlande arbete 5-7 dagar/vecka och äta sig tjock på betet mellan varven.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

teskedspixlar.blogg.se

Janina heter jag och i min värld existerar både Rödluvan och Askungen. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och skor. Så ni kan ju gissa själva vad bloggen kommer handla om.

RSS 2.0