Hopptävling

 
Bilderna ovan tagna av Susanna Dahlblom
Bilderna ovan tagna av Jessica Falck
 
Oh, jag är så himla nöjd över gårdagen! Första hopptävlingen och vi fick Clear round i både 70 och 85cm!
Lite segt gick det i 70 klassen, vi hade lite dåligt med fart så stegen blev fel men hon hoppade ändå, knäpp eller stark vilja kan man fråga sig. Vissa hinder steg vi t.o.m. över för att hon tyckte det var löjligt lågt.
I uppvärmningen till 85cm hade hon vaknat till lite så den rundan var baserad på full fart framåt, det enda jag hade i huvudet var att styra och försöka lugna ner henne. Hon verkligen älskar att ge fullt ut min lilla skruttis, så duktig hon är och sviker aldrig. De är verkligen en otrolig häst jag dragit på mig, sommaren har bara börjat och har redan haft massor av roligheter, nu "vilar" vi 1,5v och sedan bär det av för en helgs hoppträning. Kommer bli så roligt! Hänt mycket sedan förra hoppträningen, mycket att visa hur vi utvecklats under denna löjligt korta tid!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

teskedspixlar.blogg.se

Janina heter jag och i min värld existerar både Rödluvan och Askungen. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och skor. Så ni kan ju gissa själva vad bloggen kommer handla om.

RSS 2.0