Ridning

 
 
 
 
 
 
Petra-Maria R som tagit bilder åt mej, tack för den!
 
 
Vi har haft (och har...) en lång väg att gå. Otränade som vi båda är. Och så har vi mej... Som inte ridit "riktig häst" på många år (typ 2011?) men vi halkar oss framåt. Jag har snart haft Leunora 3månader och här är vi nu (jämförelsebilder finns i albumet "draget från stallet"). Vi har mest jobbat på framåt och mjukgörande, har inte varit många varv galopp på schemat. Mest ridit ut och bygga muskler. Jag försöker jobba på min sits. Som är en katastrof. Jag ser det själv då jag tittar på bilderna, hängande axlar, skänkeln för långt bak. Så nu har jag försökt rääääta på mej men det är lättare sagt än gjort!
 
För några dagar sedan hoppade vi också lite, så roligt! I något skede åker vi hoppeligen till en riktig bana och hoppar bara vi får passligt tillfälle. Känner att L behöver lite mer muskler innan vi kör igång med banor, annars hade vi väl ev. farit här i dagarna.
 
Jag vill bara göra enmassa med henne nu! Hoppa, dressyra, prova fälttävlan (träning obs!) men då allting ska vara så dyrt... Och så är jag ju fast utan dragkrok och trailer och trailerkort, så. Tråkigt. Jag har ridit så många år, sedan jag var 4. Många år var slappridning där emellan men känner att vissa saker behöver jag få en spark framåt med och L har tagit mej en bit redan men jag vet hon får mej ännu längre. Så snäll dam jag har <3
 
Jag bara vill och vill och vill!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

teskedspixlar.blogg.se

Janina heter jag och i min värld existerar både Rödluvan och Askungen. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och skor. Så ni kan ju gissa själva vad bloggen kommer handla om.

RSS 2.0