Horus rah's öga, någonting helt annat.

Canon eos 50D, Canon EF-S 17-40mm 1:4 USM
 
Det här är nog någonting helt annorlunda mot vad som brukar finnas här på bloggen och så otypiskt mig. I vanliga fall föredrar jag vanliga svart-vita eller helst färgbilder med sprakande färger eftersom jag vill bevara det naturliga i mina bilder, inte sönder redigera dem.
 
Så varför det här underliga? Jo, jag kör 1-3ggr/dag till stallet, varav ena vägen innebär 18km körsträcka. Under den tiden hinner man fundera på enmassa underliga saker och radiokanalen X3m diskuterar ofta på med något underligt och berättar om konstiga saker. Denhär gången diskuterade dom om ögon och från ingenstans så dök den här idén upp i huvudet, jag hade den helt klar på 5sekunder!
Så rätt som det var ringde jag min kompis Cecci (har även varit med o. fotat Rödluvan) som hamnade ställa upp igen. Som tur visste hon ett ställe som var exakt som min beskrivning så vi åkte dit och nöjd blev jag!
 
"Hours Rah´s öga är en fornegytisk symbol för vaksamhet och gudomligt skydd"
 
- Därefter ville jag ha riktigt extra starka bilder som utvecklade redigeringen så jag skulle få fram det "gudomliga skyddet"
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

teskedspixlar.blogg.se

Janina heter jag och i min värld existerar både Rödluvan och Askungen. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och skor. Så ni kan ju gissa själva vad bloggen kommer handla om.

RSS 2.0