Slovenien- Lipizzanerhästens hemland

 
 
Canon eos 50D, Canon EF 75-300mm 1:4-5,6 III
 
Äckelväder. Så jag reser tillbaka till Slovenien genom mina mappar på hårddisken. I slovenien var jag i augusti 2012 på en utbytesresa. Det var en resa som jag rekommenderar alla! Landet är inte den först påtänkta rese orten men är otroligt vackert!
Jag och min kompis vr upp i bergen och kollade in ett turiststall. Så idag bjuder jag på lusitanos!
 
Lipizzanerhästen fick sitt namn av stuteriet Lipica där de började framavlas, grundrasen var kartshästen, sedan blandades rasen med andra raser.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

teskedspixlar.blogg.se

Janina heter jag och i min värld existerar både Rödluvan och Askungen. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och skor. Så ni kan ju gissa själva vad bloggen kommer handla om.

RSS 2.0