Little red riding hood

Canon eos 50D, Canon EF-S 75-300mm 1:4-5,6 USM III + Adobe Photoshop CS 6
 
Går igenom lite random mappar som finns på datorn, här ovan ser ni en redigerad bild från min illusion av Rödluvan, en glad tjej som hoppar omkring utan bekymmer men som vet hon har någonting bakom ryggen att akta sig för.
Det här var den andra Red riding hood fotoserien vi har gjort av tre. Den första gjorde vi några månader tidigare med en finsk häst med på (tror de finns i porträtt kategorin  av någon anledning), den här som skulle vara mer kuslig och sedan har vi en tredje som är fotad på olika ställen. Det kommer bli fler, definitivt men efter flytt och stök så hittar jag inte kappan någonstans, frustrerande!
 
Bilder från serierna 1 och 2 har varit med på olika utställningar i Karis/ Raseborg vinter och vår 2012 i samband med min folkhögskole utbildning.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

teskedspixlar.blogg.se

Janina heter jag och i min värld existerar både Rödluvan och Askungen. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och skor. Så ni kan ju gissa själva vad bloggen kommer handla om.

RSS 2.0