Vad gör jag på dagarna?

 
 
Ibland kanske ni undrar jag jag håller på med på dagarna? I stort sett är det inte meningen att min vardag ska vara så mycket inblandad här på bloggen men känner att jag måste dela med mig av en del iaf!
 
Först o. främst kretsar en stor del omkring stallet. Mitt senaste tillskott, Leunora har haft styngflugor och nu har hon mugg så vi har haft fullt upp med att bli av med allting, muggen håller på att ge efter äntligen. Som ni ser så är jag rätt hysterik med rosa och lila grejer på hästen, såklart fattas det rosa schabraket! Tycker det är kul att äntligen ha ett sto att proppa fullt med rosa, mina fixiga, duktiga fodervärdar hade t.o.m. lagt rosa gasbindor på hennes hovar inför natten (för muggen, rypsolja är på smörjat för att få muggskorpan att lossna), kunde inte annat än le! Här om dagen så klippte jag L:s man, jag hatar att rycka så först med saxen (som ni ser, ett förtjusande resultat...) och som sedan gör att jag har enmaaaassa efterarbete.
 
Jag jobbar på S market och trivs superbra! Att vara butiksbiträde tycker jag att det är många som ser ner på men med goa arbetskollegor och en bra inställning så är det ett superbra jobb, trivs jättebra! Och det är inte "bara" att sitta i kassan, faktum är att det känns som miljoner olika saker att göra.
På dagarna då jag sitter och virkar hoppas jag på att det kommer Fairy Odd parents, Svampbob eller så slår jag på ett av mina 96 muminavsnitt (jag vet, det är lite udda).
Och sist men inte minst, tidiga mornar då jag är påväg på jobb får jag alltid samma blick av Hausti, han har aldrig bråttom ut, han vill sova! Han ligger så gottsom varje morgon med en av sina nallar (oftast i munnen) och tycker att jag ska gå o. lägga mej, han tycker det är skönt då husse är hemma, då får han gå senare ut.
 
 

 
 
 
 
 

 
 

 
 
 

 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

teskedspixlar.blogg.se

Janina heter jag och i min värld existerar både Rödluvan och Askungen. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och skor. Så ni kan ju gissa själva vad bloggen kommer handla om.

RSS 2.0