Trick: Spin

 
Canon eos 50D, Canon EF-S 17-40mm 1:4 USM
 
Tosca är ju riktigt häftig! Prövade lite hennes vilja idag genom att försöka oss på ett trick "Spin" hunden snurrar då irunt mot vänster. Detta lärde hon sej på ynkka 5minuter! Nej, det är inte ett svår trick, speciellt inte om hunden är en godisråtta (ja, ni ser på en riktig godisråtta på bilderna!). Lade till lite fart med i snurrande, jag springer bakåt och säger spin och hon snurrar snabbt 360grader och fortsätter springa mot mej.
Då vi tränade så fick jag även några vinkar att det inte kommer vara några problem att lära henne att stå på bakbenen eller att krypa, hon gör verkligen allt för den där lilla godisbiten... Och hon är så otrolit positiv!
Då det dyker upp nybörjar kurs till agility och jag har tid så kommer jag absolut börja med det!
Imorgon ska vi iaf slipa lite ennu på spin, sedan får jag se vilket jag kör igång med till näst.
 
How to- Spin:
1. Håll en godis ovanför hunden medan du sakta rör handen i en cirkel mot vänster.
2. För minsta lilla huvudrörelse ska du berömma och ge godis för.
3. Då hunden följer din hand 360grader utan problem så kan du lägga in ordet "spin" så hunden lär sej det på komandot.
4.Då hunden har lär sej ordet kan du själv börja röra dej bakåt. I början kan det ennu vara bra att visa med handen.
 
 
 
Tosca är just nu i det skede att hon fattar vinken med hon behöver lite hjälp med handen ennu i både "stilla" och då hon springer mot mej rörelser.
Eftersom jag bara tränade några minuter så kom vi inte destu längre så vi fortsätter imorrn! :)
 
Vill visa er en video på en otroligt häftig hund vid namn Zoe som är en border collie. Den här filmen är så hilma häftig att titta på, man får en otrolig fiilis på att man vill lära sej mer och den ger så mycket inspiration! Är inte många klipp på youtube som man dessutom ser att är filmade i en såhär bra kvalité (de har använt sej av canon eos 7D för att vara lite fotonörd här imellan) så det höjer inspirationen en hel del!
Om Tosca blir riktigt bra (vilket jag tror att hon kommer bli) så kommer jag definitivt att göra en likande film som är i ordentlig kvalité :)
 
(Ps. då du tränar. Kom ihåg att ta det i små etapper, hunden tröttnar lätt på för mycket jamsande!)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

teskedspixlar.blogg.se

Janina heter jag och i min värld existerar både Rödluvan och Askungen. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och skor. Så ni kan ju gissa själva vad bloggen kommer handla om.

RSS 2.0