Tosca

Canon eos 50D, Canon EF-S 17-40mm 1:4 USM
 
Blev endå inte att fotografera idag. Då jag steg upp snöade det och då jag skulle till stallet så snöade det ennu mer, då jag kom hem katastrof snöade det så det fick bli lite inomhus bilder istället.
 
Hur som, tänke avslöja hennes kennel namn idag men hennes papper är på nedre våningen och mina ben är för lata för att gå och söka, haha! Jag har nämligen ett otroligt dåligt "namn minne". Det är inte långt men... Argh. Ja ja. Kan iaf berätta om hur det gick i stallet. Hausti blev som sagt hemma. Släppte henne lös (gissa om det pirrade i magen) så hon fick röra på sej och hon är en riktig liten sprätt! Inomhus är hon så lugn och ängslig men då hon släpps lös så blir hon otroligt sprallig! Hon lyssnar och kommer och följer med vad jag gör. Inte alls som Hausti som kuta omkring på egna vägar så jag får ropa och ropa och ropa ;)
Med hästarna gick det ju otroligt bra. Först funderade hon "Oj vilka stooora hundar!?" men då hästarna stod stilla och åt så fick hon mod till sej att fara fram och hälsa. Efter det hade hon inga funderingar mer och kände sej som hemma. Är helt säker på att jag kommer ha två grymma stallshundar!
 
Även av det jag fått se mer av henne så har jag en känsla av att hon kunde bli en bra agility stjärna. Dock bara för skojs skull, det här med att tävla är inte min grej men skulle vilja köra agility bara för kontaktens skull och för att de skulle vara kul att lära sej nya saker.
 
Skulle gärna ha utövat Agility och dog dancing med Hausti men det visade sej att vara omöjligt tack vare hans kropp och hans intresse att lära sej saker som han måste röra på sej... Är utanför orket på han. Han gillar saker som sitt, ligg, tass, high five, vänta... Men saker med t.ex. target sitter inte i hans intresse hur jag än försökt att få honom att gilla det. Aja.
 
Tillbaka till Tosca som inlägget egentligen handlade om.
Imorgon kör vi en ny dag. I hopp om fint väder så tänker jag försöka lära henne en grej imorrn, nämligen "spin". Får väl se hur det går, vi får se det som en övning att lära känna varann bättre!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

teskedspixlar.blogg.se

Janina heter jag och i min värld existerar både Rödluvan och Askungen. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och skor. Så ni kan ju gissa själva vad bloggen kommer handla om.

RSS 2.0