Tosca & Hausti

Canon eos 50D, Canon EF-S 17-40mm 1:4 USM
 
Stackars lilla Tosca fick en spark av vår äldsta häst idag. Hon gick för nära bekbenen och jag hann inte dit i tid fast jag så att Askja blev irriterad. Tur så var Tosca så nära bakbenen så hästen inte hann få fart i sparken men med broddar och en 350kg häst så är ju sparken helt mer än tillräckligt redan. Hörde hur det dunsade i revbenen på henne. Hon kuta självfallet iväg som en raket, skrikande i panik och såklart jag efter. Skrikande kom hon sedan imot mej och la sej ner- för att fortsätta skrika. Kände igenom henne ordentligt efter att hon hade lugnat ner sej, tryckte lagom med handen i buken och revbenen på båda sidorna om henne ifall hon hade jätteont. Tack o. lov blev det ingen skada! Blev i panik då jag visste att hästarna hade broddar, annars hade sparken inte alls varit nå att ens fundera över (självklart känner man ju igenom hunden för det) då hästen bara lyftade på ena bakbenet försiktigt. Huh.
Hon stod nog helatidne utanför hagen efter det vill jag lova! Men någon minut senare kutade hon omkring igen och då hästarna lite senare skulle ha kraftfodret så var hon nog med i hagen igen så... Så värst hårt kunde det ju inte tagit i då (:
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

teskedspixlar.blogg.se

Janina heter jag och i min värld existerar både Rödluvan och Askungen. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och skor. Så ni kan ju gissa själva vad bloggen kommer handla om.

RSS 2.0