Katastrof och träning

 
Bild från 9GAG
 
Tja, jag mår inte sådär väldans bra idag. Ont i magen och huvuvärk... Var en riktig katastrof att gå ut med hundarna. Orkade inte. Hausti tvinnade på som en orkan med energi för 20hundar och tosca tror jag att var lite som mej då jag nästan fick släpa henne efter så seg som hon var. Tur är hon okej.
Tror folket vi mötte trodde jag var helt crazy då mina hundar var helt knäppa och yrade på.
 
Och imorgon ska vi på hundträning! Ska ju bli riktigt kul. Undrar dock om jag ska ta med bara Tosca eller båda... Hausti bara skäller och yrar på bland andra hundar och människor så han blir riktigt jobbig men den här träningen är mest för skojsskull och att hundarna ska lära sej att lugna ner sej. Har varit på en med Hausti och den timmen kändes vääääldigt lång menär ju superträning för honom!
Tosca däremot skulle jag vilja småsaker med som att vänta bland folk. Vilket hon måste kunne om vi i något skede ska köra agility.

Tar jag båda hundarna så kan jag nästan bara stå still o lyssna medan Hausti skäller halsen av sej. Huh.
Tror det blir Tosca.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

teskedspixlar.blogg.se

Janina heter jag och i min värld existerar både Rödluvan och Askungen. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och skor. Så ni kan ju gissa själva vad bloggen kommer handla om.

RSS 2.0