Viktökning

Canon eos 50D, Canon macro 60mm
 
Äntligen. Har de senaste 4 veckorna kämpat med att få Hausti upp i vikt. I somrast då vi var till veterinären för 3de sprutan vägde han 18.5kg, tyckte även då han var på gränsen till smal, för 3-4 veckor sedan vägde han knappt 17kg då han skulle kastreras. Före det veterinärbesöket hade jag redan för längesedan börjat mata i han mängder mat men okastrerade hannar går inte så jättelätt upp i vikt mot vad kastrerade gör. Kan ju inte heller ge bara några dagar mycket mat och sedan ge jämn mängd som alla förstår. Blir bara "Bollmage" då, så ökade bara en liten mängd åt gången med hans portioner och tagit det soft, nu har han minst lagt på sej 2kg efter kastreringen och ska försöka hålla hans portioner nu också såklart.
Haustis största problem är att han ör så otroligt kräsen! Han brukade lämna sina portioner och bara äta då och då, spelade ingen roll vad jag gav, knallar behöver jag intens tro att han äter. Nu då vi har Tosca med i familjen som äter allt så har han som tur blivit lite snål av sej då hon annars gärna äter hans mat.
 
Har även varit till hundparken och lekt de senaste dagarna. Idag gick det dock lite dåligt för Tosca då hon fick en sur Schäfer på sej så hon blev liggande under, inte kul! Vi hamnade dra hundarna ifrån varandra men Tosca verkar inte ha blivit destu rädd för schäfern, hon vill inte att han kommer nära och absolut inte leka (så visade hon även före schäfern flög på, smög försiktigt undan och gömde sej bakom mej). Då schäfern flög på henne satt hon brevid mej i lugn och ro och strök sej mot mej då han kom nära, plötsligt började han skälla på henne och flög på. Vanligtvis är det en jättesnäll schäfer men ingen av oss förstår riktigt vad han fick för ryck. Jag är ingen expert på den rasen men... Well. Ni vet vad jag menar, häftiga hundar men jag har alltid varit lite skraj för dem enda sedan liten men då det här är min kompis hund så har jag vant mej med honom, han är snäll. Men vad det rycker... Fel att säga rasfel men. Några förslag?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

teskedspixlar.blogg.se

Janina heter jag och i min värld existerar både Rödluvan och Askungen. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och skor. Så ni kan ju gissa själva vad bloggen kommer handla om.

RSS 2.0