Försenade papper

 
För en tid sedan (närmare bestämt då jag hämtade hem Tosca) så skulle jag självklart lägga hennes papper i samma mapp som Hausti har sina i, då kollade jag på skoj igenom Haustis papper och inser... Ägar papprena... Jag ha inte skickat in ägarpapprena för Hausti! Och då har jag haft han i över 1.5år, direkt brådska är det ju inte men... Pinsamt Janina, slarvigt! Så för en tid sen då jag slängde Haustis och Toscas papper iväg så kändes det som att man äntligen fick något vettigt gjort. Idag ringde de från bolaget och undrade varför hundarna hade samma ägare men olika adresser... Allting gick ju självklart på finska så jag kände mej som vanligt som en idiot och fick stamma ur mej för att försöka göra mej förstådd... På finska. Tur förstod hon vad jag sa så nu är allting i skick!
 
Imorgon blir det hundträning för oss (om det inte regnar, är ju inte sådär jättehärligt att stå i regn i "onödan" (eftersom det är en frivillig kurs, gör inget ifall man inte kommer, betalar inte osv för den). Tror jag tar båda mina åbeken med mej. Hundarna kommer förmodligen sitta i bilen turvist. Kommer öva på Toscas uppmärksamhet att hon håller koll på mej medan andra är omkring (vilket jag tror är nemas problemas så måste fundera ut någonting annat roligt åt henne, är inte så pigg på att ha henne att krypa omkring ute ennu ;)) och Hausti... Well. Hans uppmärksamhet är på aaaallt annat än min, han går fint i kopplet nu då vi är ensamma men direkt då det kommer en människa/cyklist eller ennu värre - hund imot så blir han knäpp, han viiiiiiiiill hälsa! Så tror jag kommer att köra med sprayflaska under våren, vill iaf att han ska sluta skälla, det är inte alls nå roligt. Han skällde aldrig på någon då han var yngre men vid 9månaders ålder så började han bli stor i munnen. Usch.
 
På bilden ser ni min lilla Hausti, ca 10veckor gammal. Då han var liten kallades han för Klimpen, han var en sån... Klimp, helt enkelt, haha!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

teskedspixlar.blogg.se

Janina heter jag och i min värld existerar både Rödluvan och Askungen. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och skor. Så ni kan ju gissa själva vad bloggen kommer handla om.

RSS 2.0